Go Back   6th Gen Accord DIY and Performance Forums > The Showroom > Members Rides

Members Rides Show it off and get some feedback from fellow Accord owners

Register to remove these ads


Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #671  
Old 09-03-2016, 11:59 AM
Jordan_H Jordan_H is offline
Senior Member
Points: 9,527, Level: 29 Points: 9,527, Level: 29 Points: 9,527, Level: 29
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Aug 2013
Location: Washington State
Posts: 807
Rep Power: 25
Jordan_H is somewhat reliable
Member Photo Albums
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by 604ACCORD View Post
I was just down in grand mound this summer with the fam we hit up great wolf lodge good times. Pm me if u head up here im close to the border we can go grab a coffee and talk cars.
My family was going to go to great wolf lodge this year. Pretty fun place! I've never officially been into Canada but I would certainly love to go. My friends really want to take a trip because the drinking age is 19 and funny enough I turn 19 tomorrow. I doubt I would be taking the Accord into Canada but my mechanic is located in Bellingham so sometimes I'll have my car fairly close to you. Sometime this year it might be up there for paint so we can get some TL sideskirt pics together haha
Reply With Quote
  #672  
Old 09-03-2016, 08:14 PM
604ACCORD 604ACCORD is offline
Senior Member
Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Feb 2014
Location: Vancouver BC
Posts: 601
Rep Power: 30
604ACCORD is more helpful than most
Member Photo Albums
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by Jordan_H View Post
My family was going to go to great wolf lodge this year. Pretty fun place! I've never officially been into Canada but I would certainly love to go. My friends really want to take a trip because the drinking age is 19 and funny enough I turn 19 tomorrow. I doubt I would be taking the Accord into Canada but my mechanic is located in Bellingham so sometimes I'll have my car fairly close to you. Sometime this year it might be up there for paint so we can get some TL sideskirt pics together haha
Let me know man I'm like 30 mins away from peace arch oh ya happy birthday bro!!!
All 3 of us should organize a meet up I don't mind jumpin over the boarder on your guys side to meet maybe do a photo shoot and go for a cruise or something.

Last edited by 604ACCORD; 09-03-2016 at 08:17 PM.
Reply With Quote
  #673  
Old 09-10-2016, 12:42 PM
Sil2DrV6's Avatar
Sil2DrV6 Sil2DrV6 is offline
Senior Member
Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Oct 2012
Location: PNW
Posts: 1,688
Rep Power: 43
Sil2DrV6 is more helpful than most
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by 604ACCORD View Post
I was just down in grand mound this summer with the fam we hit up great wolf lodge good times. Pm me if u head up here im close to the border we can go grab a coffee and talk cars.


Originally Posted by Jordan_H View Post
My family was going to go to great wolf lodge this year. Pretty fun place! I've never officially been into Canada but I would certainly love to go. My friends really want to take a trip because the drinking age is 19 and funny enough I turn 19 tomorrow. I doubt I would be taking the Accord into Canada but my mechanic is located in Bellingham so sometimes I'll have my car fairly close to you. Sometime this year it might be up there for paint so we can get some TL sideskirt pics together haha


Originally Posted by 604ACCORD View Post
Let me know man I'm like 30 mins away from peace arch oh ya happy birthday bro!!!
All 3 of us should organize a meet up I don't mind jumpin over the boarder on your guys side to meet maybe do a photo shoot and go for a cruise or something.
Great Wolf eh. Didn't know there was such a place till now haha. Tbh, thought it was your auto-corrected wordings, lol.

Oh, happy late birthday, buddy. (in ) Saw your V6 FS thread btw; interested in passenger side's hood damper & an intake box, so I might inquire you about that.

It'll be sweet if we can meet up. I might be able to invite another member WizadofOz if possible. Bellingham sounds good, too. Love driving by Chuckanut Drive.
Reply With Quote
  #674  
Old 09-10-2016, 01:24 PM
Sil2DrV6's Avatar
Sil2DrV6 Sil2DrV6 is offline
Senior Member
Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Oct 2012
Location: PNW
Posts: 1,688
Rep Power: 43
Sil2DrV6 is more helpful than most
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by Sil2DrV6 View Post
Noticed some squeaking noise, coming from my front suspension, and found out that my tie rod boot was torn.





Had the boot replaced with the brand new piece. It's not from Honda, and it's EMPI. Never heard it before, and I liked going w/ the OEM's in terms of its quality, but I ended up w/ this since the shop highly recommended. Will see how it is.


http://www.empius.com/acatalog/aboutempi.html
Well, 30 years of their business should prove it's quality, and they know what they're doing, I suppose.

Originally Posted by james'99 View Post
Squeak gone?


Originally Posted by Sil2DrV6 View Post
^ Oh, forgot to mention that.

Well, the noise is still there...

It used to be constant but, for some reasons, it stopped right before dropping it off at the shop for the service lol. He replaced the damaged boot, and I test drove it afterwards w/ him, but the noise was gone at that time.

It's happening off and on as of now, so I need to stop by at the shop when it's doing it. My car has a casual attitude sometimes haha.
Took a little while to figure this out, since the squeaking noise wasn't constant, as I turn my wheels or when going over a bump.

Thought it was still coming from the new tie rod boot, shown above, but it wasn't..

It turned out to be that the ball joint was squeaking (SPC's w/ an OEM boot.)


Had the SPC's original boot kept w/ me as a back up, so the shop switched it over with that 'n added more grease into it. The noise is completely gone now, but I need to keep an eye on it for a while, since it could be from the joint assembly. Hopefully, I won't need to change out the actual joint itself tho. So, the ball joint's boot is back to SPC's original like this. We'll see how well it's gonna hold up.

Last edited by Sil2DrV6; 09-10-2016 at 03:53 PM.
Reply With Quote
  #675  
Old 09-10-2016, 03:04 PM
Sil2DrV6's Avatar
Sil2DrV6 Sil2DrV6 is offline
Senior Member
Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Oct 2012
Location: PNW
Posts: 1,688
Rep Power: 43
Sil2DrV6 is more helpful than most
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by Sil2DrV6 View Post
Finally had the Powertrix LCAs installed completely. (Black stein is the anti-seize.)
The piece in blue is the Wicked Tuning upper control arm, which seems to be holding strong, as opposed to the right side.



Originally Posted by Sil2DrV6 View Post
I can finally drive straight!




It was waaay off. (Of course, it was b/c six of the suspension components were replaced.) It's sooo much easier to drive now.



So far, driving w/ Powertrix rear LCAs for about a week. Kevin (Sleeper Cell) said that the LCAs might make the ride feeling a bit stiffer, but it's not like I can't tolerate it, and it's hardly noticeable. More or less, I'm happy that I don't need to worry about my rear tires being toed-in anymore.
It has been almost 2 years since the last time I had the wheel alignment w/ the initial installation of my Powertrix rear LCAs.

Have been really interested in the results of my rear toe, after running with the Powertrix, and here are the spec results after almost 2 yrs of abuse on the road:

Set to -1.5 camber all around
Green = Good
Orange = Bad

Jan. 2015 Alignment Results:
Front Left Camber -1.50 (Ingalls)
Front Right Camber -1.51 -- SPC ball joint initially on
Rear Left Camber -1.53 (W.Tuning)
Rear Right Camber -1.49 -- SPC UCA initially on

Front Left Toe -1.9 mm (bad oem tie rod)
Front Right Toe 3.2 mm (bad oem tie rod)
Rear Left Toe 2.0 mm -- Powertrix LCA initially on
Rear Right Toe 2.0 mm -- Powertrix LCA initially on


Spec after 1.9 years of driving until yesterday..
Front Left Camber -1.50 became -1.57
Front Right Camber -1.51 became -1.65
Rear Left Camber -1.53 became -1.79
Rear Right Camber -1.49 became -1.64

Front Left Toe -1.9 mm became -3.9 mm
Front Right Toe 3.2 mm became 15.3 mm
Rear Left Toe 2.0 mm became 0.8 mm**
Rear Right Toe 2.0 mm became -1.1 mm**
 ↑
( ** As you can see my rear toe, both sides remained closed to neutral. Thanks to Powertrix, It's been officially confirmed that it works, b/c I used to get -8 mm to -12 mm rear toe-in w/ stock LCAs!


Sept. 2016 Alignment Results as of now:
Front Left Camber -1.57 set to -1.51
Front Right Camber -1.65 set to -1.54
Rear Left Camber -1.79 set to -1.55
Rear Right Camber -1.64 set to -1.52
Front Left Toe -3.9 mm set to 0.6 mm -- new OEM tie rod initially on
Front Right Toe 15.3 mm set to 0.6 mm -- new OEM tie rod initially on
Rear Left Toe 0.8 mm set to 2.1 mm
Rear Right Toe -1.1 mm set to 2.2 mm


To me, it's a miracle to see the Powertrix giving me 0.8 mm of toe-out on my rear left, b/c I've never seeing this car's rear-toe coming outwards before. We'll see how good the spec will be this time. With my new front tie rods now, I'll be extremely happy, if my rear-toe will be kept good within +/- 0.5 mm off range from now on until next time.


__________________

Updated OP w/ a few photos taken by WizadofOz at the photoshoot session. Thanks again for the pics, buddy!

Last edited by Sil2DrV6; 09-25-2016 at 09:19 PM.
Reply With Quote
  #676  
Old 09-11-2016, 12:01 AM
604ACCORD 604ACCORD is offline
Senior Member
Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Feb 2014
Location: Vancouver BC
Posts: 601
Rep Power: 30
604ACCORD is more helpful than most
Member Photo Albums
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by Sil2DrV6 View Post
Great Wolf eh. Didn't know there was such a place till now haha. Tbh, thought it was your auto-corrected wordings, lol.

Oh, happy late birthday, buddy. (in ) Saw your V6 FS thread btw; interested in passenger side's hood damper & an intake box, so I might inquire you about that.

It'll be sweet if we can meet up. I might be able to invite another member WizadofOz if possible. Bellingham sounds good, too. Love driving by Chuckanut Drive.
Wednesday or Thursday I'm free all day and sunday works too but I have to work at 5pm so it would have to be in the am.
Reply With Quote
  #677  
Old 09-11-2016, 06:58 PM
604ACCORD 604ACCORD is offline
Senior Member
Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27 Points: 8,440, Level: 27
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Feb 2014
Location: Vancouver BC
Posts: 601
Rep Power: 30
604ACCORD is more helpful than most
Member Photo Albums
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

My accord is off the road as of nov 1st until end of February so if you guys wanna meet this year its gotta be soon.
Reply With Quote
  #678  
Old 09-12-2016, 01:01 AM
Sil2DrV6's Avatar
Sil2DrV6 Sil2DrV6 is offline
Senior Member
Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Oct 2012
Location: PNW
Posts: 1,688
Rep Power: 43
Sil2DrV6 is more helpful than most
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

Originally Posted by 604ACCORD View Post
Wednesday or Thursday I'm free all day and sunday works too but I have to work at 5pm so it would have to be in the am.
Either Thursday or Friday usually works for me, but I'm already booked for this wk's & the following wk's, too.. The 5th wk still works for me, so I'm only available on the 29th / 30th this month..

Originally Posted by 604ACCORD View Post
My accord is off the road as of nov 1st until end of February so if you guys wanna meet this year its gotta be soon.
We should make it happen asap, before the lovely dark season comes into the PNW
Reply With Quote
  #679  
Old 09-12-2016, 09:38 AM
RedRyder's Avatar
RedRyder RedRyder is offline
Be a better driver


Points: 74,635, Level: 84 Points: 74,635, Level: 84 Points: 74,635, Level: 84
Activity: 51% Activity: 51% Activity: 51%
 
Join Date: Sep 2008
Location: Fawking, OH
Posts: 19,144
Rep Power: 142
RedRyder has their shit togetherRedRyder has their shit togetherRedRyder has their shit togetherRedRyder has their shit togetherRedRyder has their shit togetherRedRyder has their shit together
Member Photo Albums
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

I expect a photoshoot.
__________________

Reply With Quote
  #680  
Old 09-25-2016, 09:28 PM
Sil2DrV6's Avatar
Sil2DrV6 Sil2DrV6 is offline
Senior Member
Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46 Points: 23,026, Level: 46
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
 
Join Date: Oct 2012
Location: PNW
Posts: 1,688
Rep Power: 43
Sil2DrV6 is more helpful than most
Re: Sil2DrV6's '02 CG2 EX-L

^ Haha I might just go out on my own to the place and photoshoot, even if there's no one comes in, b/c I got the day off for this haha. We'll see.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Tags
accord, coilovers, lowering, oem, wheels

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


» Featured Ride
CHECK OUT THIS WEEK'S FEATURED RIDE!



Powered by vBadvanced CMPS v3.2.3